torsdag 27 juni 2013

Makeover av ett bord -före och efter


Jag är helt otroligt förälskad i det här bordet.
Men kärleken blommade ut i ren besatthet när familjen med gemensamma krafter målade det svart istället.
Mycket bättre! Tycker jag. Vad tycker du?

Efter:
Bord från PB Home, jutematta från TineK, randig matta i bakgrunden från Tine K, .
   Min make bearbetade mig i åratal innan jag motvilligt gick med på att måla med färgspruta istället för pensel. Men tänk, han hade rätt - resultatet blev mycket bättre, och dessutom var det kul! Men för instabila personer kan det bli helt enkelt omöjligt att avstå från att måla alla saker man äger (och inte äger, till exempel grannens grejer) när man väl har satt igång, bara för känslan att få spruta ned nåt med färg. Man känner sig som en vandal på ett väldigt härligt sätt!
  Det finns billiga färgsprutor för runt 300 kr, men om jag vore ni skulle jag satsa på en ordentlig en när ni ändå håller på, till exempel den här från Bosch. Det känns så värdelöst när man köpt en billig pryl som inte funkar, visst?
  Nu ska jag forska lite i hur man får ett nytt spegelglas att se antikt ut. Är det nån som vill veta?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar