onsdag 26 juni 2013

En slutsåld vän

Jag håller mig minsann inte för god för att bli ondskans redskap när det gäller inredning.
   Jag kan helt utan skrupler pusha för att du ska köpa till exempel en pläd som jag älskar, bara för att få möjligheten  att själv se den i verkliga livet när  jag blir hembjuden till dig (om jag nånsin bli det). Att "den skulle passa så bra i ditt vardagsrum" är en fras jag skulle kunna använda mig av, men den kan i värsta fall vara ren och skär lögn och i samtliga fall åtminstone lite egennyttig.
Nej, jag skojar faktiskt. Jag skulle aldrig försöka manipulera dig att köpa en pläd som inte passar. Med flit.

  Just nu önskar jag mig i alla fall att alla jag känner köper den här pläden i färgen "Saphire" från Day Home, så att jag kan få rulla in mig i den när jag hälsar på (vilket kan hända lite oftare om pläden finns där).
   Naturligtvis missade jag den på rean och nu har jag inte råd att köpa den för fullpris, trots att den ligger där på NK och gråter efter mig om nätterna!  Tänk att jag har planerat att köpa pläden  på Days onlineshop-rea sen den kom i januari, och så är den slutsåld. Vilket bittert antiklimax!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar