lördag 7 januari 2012

Duka vackert

Foto: Socker Och Saker

Foto: Socker Och Saker
Okej, det är dags att erkänna det. Jag gillar att duka! Ja, det gör jag! Mitt standardkoncept är ljusslingor, rosor och stearinljus.  Det funkar jämt. För mig.  Det kan hända att mina gäster är av en annan åsikt. Kanske samlas de i smyg bakom min rygg och ondgör sig över min dåliga smak?
     Hur som helst är förutsättningen att bordsytan är lite ruff och rustik. Är den för polerad blir känslan lätt aningen för romantisk. Och det gillar jag inte!  Det är kontrasten mellan t.ex. champagneskålen (som här används som vas till rosorna) från Day Home och en oslipad drivvedsyta som blir så underbar.
    Leila Lindholms Fikonmozzasallad är upplagd på ett tårtfat från Mateus i färgen Viol.
Min nya favorit! /Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar