torsdag 12 januari 2012

Day Home

    Det hela började med ett oskyldigt klädesplagg.
Det var bara en liten, till synes harmlös ljusblå tröja som beställdes hem
från www.bubbleroom.se
Jag intalade mig att det bara skulle hända en enda gång, att jag kunde sluta när som helst...det gamla vanliga, ni har säkert hört det förut. 
   Men så, en morgon, hade tröjan kommit med posten. Och det var den sista morgonen jag kunde titulera mig själv som "normal".  Sedan dess har jag varit ohjälpligt och fullständigt förälskad i Day Birger et Mikkelsen. Och som ni vet kan ingen kalla sig "normal" under sådana omständigheter.
   Mina vänner, och till och med delar av familjen, kallar det "sjukligt besatt". Jag kallar det "smittande entusiastisk". Skillnaden är hårfin, men ändå markant. Det ena innebär rikshospitalet för sinnessvaga, det andra att man är lite gulligt insnöad. Jag är alltså "lite gulligt insnöad". 
   
    Nu lägger vi det ämnet till handlingarna, och går in på väsentligheterna:
Day Birger Mikkelsen lanserade, för er som inte vet det (himlar med ögonen), så småningom en heminredningslinje som helt otippat fick heta "Day Home". Kärleken var omedelbar
och helt utan urskiljningsförmåga. Jag vill ha allt, lägga det i en stor hög, och rulla runt i den. 

Ursäkta mig ett ögonblick, jag ska bara ta min medicin. /Sofia                                                                                                                                                                                                                                                 
Foto: Day Home


Foto: Day Home
Foto: Day Home

Foto: Day Home

Foto: Day Home

Foto: Day Home

2 kommentarer: