måndag 11 mars 2013

Städad inredning

Jag har hört att det finns en märklig avart, som städar för att det helt enkelt blir för snuskigt annars.
Min enda drivkraft att städa undan är att då  kan man äntligen arrangera gamla grejer i nya högar, och det är alltid lika trevligt. Så när det var dags att arrangera om på hyllan här inunder  upptäckte  jag att det bor en hel koloni dammvarelser där, som antagligen byggt sina små hus av hud- och textilceller. Det fick mig att må lite illa. Det är då en evinnerlig tur att jag lär mig så mycket av mina misstag. Nu vet jag att jag arrangerar gamla grejer i nya högar alldeles för sällan. Det är dags att höja inredningsribban här hemma, annars lär det aldrig bli rent. Nej, nu ska jag ut och köpa en snygg tvål till badrummet, annars har jag ingen anledning att städa där på flera veckor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar