torsdag 15 mars 2012

Översättningspaus!

Kära blogg och Anna!

Jag tror knappt att det är sant.

Efter en jobbperiod så fullsmockad av "Glamour" att det formligen rinner intriger och försmådda älskare ur öronen på mig, kan jag äntligen ta mig upp till ytan igen och andas lite frisk inrednings- och bloggluft
        Det värsta är att jag fortfarande ser skuggan av dem överallt - skandalerna, hemlighetsmakeriet, lögnerna. Min underbare man kommer hem med blommor, och min första tanke är: "Är de en kompensation för att han har stulit hela min hemliga kollektion och kopierat den i pygméstorlek, eller har han en affär med min systers styvdotter Steffy, som är transsexuell och lyckades lura min styvson(som egentligen är en robotapa) till altaret?". För den som inte tittar på "Glamour" går denna besynnerliga mening aldrig att förklara till fullo.
    Nåja, jag tröstar mig med att gränsen mellan verklighet och TV brukar luckras upp efter en intensiv jobbperiod, men att allt snart återgår till det normala. Förresten är det rätt kul, att låta sig sugas in totalt i en fullkomligt bisarr serie, men oroväckande nog är "Glamour" oerhört normal om man jämför med "Våra Bästa År". Där har vi pur galenskap! Hjärntvätt, spöken, demoner...ingenting är omöjligt! Men det är helt underbart att översätta dessa serier, eftersom de är så knäppa.
   Det är det fina med jobbet - bara man får tillräckligt många avsnitt av en serie, så börjar man älska den! Det gäller till och med "Dawson Creek" - joho, jag lovar!

Men jag skulle ju inte skriva om jobbet.

Kära Anna, vad tråkigt att det inte blev nåt i lördags!
Men jag är glad att jag inte kräktes på er (det är jag förresten alltid!). Japp, det var matförgiftning. Ät aldrig. Räkor. Från. Ica. Jag lovar att jag fick en släng av döden den natten.
Men tack rara du för dina snälla sms, de förgyllde tiden mellan spyorna!

Vad gör du i dag (Anna och våra två prenumeranter, varav en är Anna och den andre är min man)?

Foto: Socker&Saker. Min nya favoritspegel är från Pb Home.


Foto: Socker&Saker. Handcreme och tvål från Durance.

Foto: Socker&Saker

Foto: Socker&Saker
 Vi ses snart igen! Kram!

1 kommentar:

  1. Blommor? Kan Ilja uppmuntra Chrille till lite sånt perhaps?

    Hehe jag är långt ifrån intriger- ensam (kompisar bor i annan lägenhet) i Åre! Jobbar oc myser! Här ett foto från lägenheten en mulen dag.... Kram

    SvaraRadera