måndag 21 januari 2013

Filmiskt vackert kök

   Numera händer det sällan att jag rangordnar filmer efter skådespelarprestationer, Oscarnomineringar eller lysande regi. Oftast grusas förhoppningarna om att få en bra story, ett roligt manus eller nya insikter en liten aning för varje film jag ser. Därför är det, på den plats i hjärnan där nya insikter arkiveras, följaktligen ekande tomt och ensligt. Vilket i sin tur innebär att det finns gott om plats för vacker filminredning! Jag slukar förnöjt miljöerna med blicken, som om de vore visuella semlor. Mums!
 
   Filmer rangordnas således efter ögongodis-potential.  Det funkar fint för mig, men något sämre för min familj som helt rått förkastar mitt utmärkta system.  Som om inredningen inte betydde nåt! Förfärligt.
   Ja, somliga skulle säkert  hävda att om inredningen är det enda som talar för filmen, beror det på att jag ständigt söker mig till fel filmgenre. Det må vara sant, men: That's beside the point, people! Se bara på det här köket från "Addicted To Love",  sen kan ni ju  försöka hävda att mitt system är dåligt!

Chaecklista:

Öppna hyllor med burkar
Strukturkakel på väggarna
Griffeltavla
Snickarbänk som köks-ö
Udda mässingsljusstakar
Udda trästolar runt bordet
Slitet trägolv



Bilderna är lånade från bloggen shemovesthefurniture. Värd många besök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar