onsdag 13 juni 2012

Min man är så fin!

   I går råkade jag få syn på en bok som jag blev förälskad i - och i dag hade min gullige, omtänksamme man med sig den hem till mig. Inslagen och allt!
   Dessutom hade han tjuvåkt till "Tools" igen, och köpt mig ett par snickarbyxor - sådana där med tusen fickor - men tjejigt chockrosa! Den killen känner mig! 
   Han hoppas förstås på att det ska få ligga spackel, lösningsmedel och kanske en bunt tänger i fickorna. Men jag har redan fyllt dem med en tandborste, fyra läppglans, en byrå, lite snacks, en extratröja, iphone, tops, tandtråd, solglasögon, ihopvikbar regnkappa, instantcoffee, min handväska, breathmints, en mindre Skoda, Aspirin, kontokort, ett kylskåp, nycklar och gamla kvitton. 
Det må se sinnessjukt ut, men det är i själva verket sjukt smart
Och den nätta modellen gör dessutom underverk för figuren!

Det här är min vackra, nya bakbok, och här skymtar även det jag tänker baka så fort jag bara kan.


Au Revoir, gendarme, gendarme de Pomme de Terre! / Sofia





2 kommentarer:

  1. Hur blev de? Är det han som har begeriet le petit francais på kungsholmen? där brukar jag jobba!
    :-)

    SvaraRadera
  2. Jag har inte vågat baka dem än; de är för goda.
    Ja, det är Sebastien Boudet, han som har Le Petite France.
    Bra ställe att jobba på?/Fia

    SvaraRadera